Wat kan visuele communicatie voor úw bedrijf betekenen?

Wat kan visuele communicatie voor úw bedrijf betekenen?

Onder visuele communicatie verstaan we reclame-uitingen die er toe bijdragen dat u en uw bedrijf onder de aandacht komen. Dit kan op verschillende manieren en op of langs de weg vindt je hier talrijke voorbeelden van. Je kunt hierbij b.v. denken aan gevelbelettering, spandoeken, raamstickers, lichtreclame, banieren of autobelettering. Maar ook een goede bewegwijzering draagt bij aan een professionele en herkenbare uitstraling. Belettering maakt dan ook een belangrijk onderdeel uit van visuele communicatie. Wanneer we een huisstijl ontwikkelen houden we er rekening mee dat deze ook op een passende manier op uw bedrijfspand, bedrijfswagen of andere vorm van belettering toegepast kunnen worden. Het is de manier om de zichtbaarheid van uw bedrijf te verbeteren.

Op het gebied van belettering is tegenwoordig heel veel mogelijk. Van een sticker met alleen tekst en logo tot volledig ingepakte bedrijfsbussen of een inrichting met stijlvolle bewegwijzering en opvallende prints op de muur. Vaak is het een combinatie van het geheel dat zorgt voor de uitstraling die past bij uw bedrijf.

Autobelettering
Een van de meest gebruikte middelen die ingezet worden is autoreclame. Iedereen ziet wel eens het busje van een hovenier of aannemersbedrijf voorbij komen. Er is bijna geen betere manier om reclame voor je bedrijf te maken dan door er dagelijks mee rond te rijden. En zeker als je op veel plaatsen komt is het bereik enorm. Sommige zijn alleen voorzien van een logo met tekst en anderen zijn compleet ingepakt met folie, het zogenaamde ‘carwrappen’. Deze folie is verkrijgbaar in diverse kleuren maar ze kunnen ook in full color geprint worden waardoor de mogelijkheden eindeloos zijn. Maar ook zonder carwrappen kun je door goed gebruik te maken van de huisstijl elementen een mooi ontwerp voor een bedrijfsauto maken.

Inrichting
Wat is er nu inspirerender dan in een omgeving te werken die niet alleen op een smaakvolle manier is ingericht maar waar ook je huisstijl op een mooie manier in is verwerkt. Hiervoor zijn verschillende manieren te bedenken. Je kunt b.v. de ramen beplakken met (transparante) kleur- of glasedge folie en hier teksten en je logo op printen of uitsnijden. Op deze manier is het al vrij eenvoudig om in een kantoor- of wachtruimte een smaakvolle en besloten omgeving te creëren. Maar daarnaast kun je ook gebruik maken van fraaie kleurprints op de muur die de sfeer van je bedrijf uitstralen. Het zorgt ervoor dat niet alleen uw medewerkers maar ook uw klanten zich prettig zullen voelen binnen uw bedrijf.

Inrichting MC Loovelden

Bewegwijzering
Een goede bewegwijzering zorgt ervoor dat uw klanten de weg naar uw bedrijf maar ook binnen het gebouw makkelijk kunnen vinden. Het is voor veel mensen prettig als ze buiten een herkenningspunt zien waardoor ze weten dat ze op de juiste plaats zijn gearriveerd. Dit kan m.b.v. vlaggen en banieren of met een mooie reclamezuil. Eenmaal binnen wilt u natuurlijk dat uw klanten ook daar moeiteloos de weg kunnen vinden. Vaak gaat dit via routeborden (zoals b.v. in een ziekenhuis) maar je kunt ook denken aan bewegwijzering op de wanden of op de vloer. Dit alles zorgt ervoor dat klanten zich welkom voelen en het is gelijk een visitekaartje van uw bedrijf.

 

Heb je tips of opmerkingen! Laat het ons weten.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *